stycznia 29, 2024

Roch Siemianowski


Cześć! 
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Rocha Siemianowskiego. Niestety nie mam zdjęcia z lektorem. 

O lektorze:
Roch Szczęsny Siemianowski - urodził się 4 sierpnia 1950 roku w Warszawie. Polski lektor, aktor filmowy, serialowy, teatralny i dubbingowy oraz prezenter telewizyjny. W 1974 roku ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Lektor telezakupów (dawniej TV Market, później Top Shop, obecnie Mango) i wersji dźwiękowych tygodnika Do Rzeczy. W 2002 na antenie Polsatu prowadził teleturniej Rozbij bank. Wielokrotnie użyczał swojego głosu w spotach wyborczych Polskiej Partii Pracy. Sporadycznie jako lektor czytał filmy fabularne – głównie na kasetach VHS. Od 1972 roku był tajnym współpracownikiem Służby Bezpieczeństwa PRL pseudonim „Szczęsny”. Działał także w akcji o kryptonimie „Gniazdo” polegającej na obserwowaniu przez SB środowiska „komandosów”. Z zachowanych dokumentów wynika, że donosił m.in. na aktorów Tadeusza Łomnickiego, Krzysztofa Kolbergera, Zygmunta Hübnera, Adama Hanuszkiewicza, Krystynę Jandę, Halinę Mikołajską i Andrzeja Seweryna, muzyków Jacka Kleyffa i Macieja Zembatego, dziennikarza Bogusława Kaczyńskiego i kabareciarza Stanisława Tyma. Ponadto donosił na elitę opozycji z lat 70., w tym na Adama Michnika, Jacka Kuronia, Seweryna Blumsztajna, Antoniego Macierewicza i Leszka Moczulskiego. Jego oficer prowadzący pisał o nim: „Nie posiada żadnych oporów ani zastrzeżeń natury moralnej”.

Mój autograf od lektora:
Autograf załatwił mi Roland.

2 komentarze:

Copyright © 2014 PODPISY CELEBRYTÓW , Blogger